måndag 7 maj 2007

Olivia och SolBrith

Olivia Svenson är en alldeles förtjusande trevlig ung dam som jag lärde känna i en liten håla som heter Skurup. Där förkovrade vi oss båda i kommunjournalistikens mysterier, vilket hon senare praktiserade för Sydsvenskan och jag för Ystads allehandas räkning. Numera huserar vi, tack och lov, på den gigantiska nyhetsfabriken i Globen båda två.

Vi delar många intressen, Olivia och jag. Suri Cruise är en liten varelse som fascinerar oss. Men frågan är om inte Söndags orakel SolBrith är strået vassare. Varje måndag mailar Olivia och uppdaterar mig om Solbriths senaste. Det här fick jag i morse:

Ensamstående mamma med eget hus undrar om hon ska sälja
sitt hus, hon ska opereras och är låginkomsttagare.
SolBrith svarar:
"Jag ser ingen anledning för dig att sälja huset för
ekonomiskt klarar du det, även kroppsligt efter din
rehabilitering.
Om några år delar du kostnaderna med en man, så hanka dig
fram så länge."

Ord och inga visor från vår egen SolBrith.
Kram,
O.


Fantastiskt!



Olivia gillar cyklar. Kanske för att hon kommer från Lund.

Inga kommentarer: