måndag 14 maj 2007

Den enda festivalen för moi

Aargh! Hur ska jag göra för att få åka till Cannes igen? Jag var där 2004, delade säng med min chef på ett lopphotell och såg en massa film och drack en massa skumpa. Minns mest en fest på beachen där en ganska okänd Jens Lekman spelade fantastiskt fint (ingen lyssnade utom typ jag) och att det varje natt var efterfest på ett ställe som heter Le Petit Majestic, en sunkig liten bar som lockade mängder av journalister, filmarbetare och festivalhangarounds framåt småtimmarna. Det hela var väldigt roligt och jag minns att jag svor på att en gång återvända som journalist. Måste komma på en plan för hur det ska gå till. Har upptäckt att bara man har en plan, eller åtminstonde en idé om vad man vill här i livet så brukar man förr eller senare uppnå det.
Exempel på mål jag haft som jag dragit iland:

1. Gå på Guldbaggegalan.
2. Börja jobba på Aftonbladet.
3. Skaffa en (icke psykotisk) pojkvän.

Kvar på listan:

1. Gå på Oscarsgalan.
2. Komma på nästa drömjobb.
3. Och så då att åka till Cannes igen.

Har alltså lite att jobba på.
Au revoir.

Inga kommentarer: