lördag 26 maj 2007

Äh, klart vi tar taxi

Åhh herregud vilken rolig kväll. Så..somrig. Hade glömt hur det var att strosa på höga klackar med bara tår mellan Berns och Spybar i soluppgång. Att komma hem alldeles för sent och så är det så ljust att man inte kan somna fast allt drinkande och snackande, virvlande och deeptalkande borde ha klubbat en i huvudet för länge, länge sedan. Det känns som att jag träffade nästan alla jag känner under kvällens lopp och att alla liksom förflyttade sig simultant mellan ställena, så att man fiffigt nog kunde återuppta konversationen där man pausade den i någon toakö eller barträngsel på stället innan. Vi lever i en precis lagom liten stad på det sättet. Vilket gör taxiresan mellan Stureplan och Sveavägen (87 kr)till något av kvällens största frågetecken.



Lovisa och Olivia tar after workandet på allvar.

Vad tar jag då med mig från kvällen (förutom taxikvitton på ca 600 kronor)?
1. Jared Leto. Jo, min generations främsta fantasiobjekt (någon förvirrad själ igår trodde felaktigt att Brad Pitt i Thelma & Louise skulle vara den som satte våra små flickekropar i brand under det tidiga 90-talet. Fel såklart. Det var ju Jared i Mitt så kallade liv som drog det lasset) gled runt på Berns och så lite småhet ut. Fortfarande.

2. Vetskapen att en person i min närhet har en av de konstigaste kroppsliga funktionerna jag någonsin hört talas om. Sagda person hävdar att om hon kliar sig på svanskotan så kissar hon. Konstigt men lite spännande.

3. Rödvin och cola. En slice citron på det och vips: sommarens drink!



Anders vet vad som gäller.

1 kommentar:

Anonym sa...

och jag köpte nyss boxen och har hunnit se 12 avsnitt redan. tänk om man var 16 år. och rödhårig.