tisdag 8 maj 2007

Bakom kulisserna på Andra Avenyn

Idag var jag på pressträff för nya SVT-serien "Andra Avenyn" som kommer i höst. Det hela sparkas igång med en dokusåpa om själva castingen. 10 stycken hoppfulla kids har kommit så här långt och ska innan veckan är slut decimeras till två- som får sitt livs break och varsin roll i serien. Som ska gå i SVT flera gånger i veckan i höst. SVT goes Idol alltså, fast med ett tyngre pris.

Kidsen var väl fina, några delar estetelev och några delar musikalstjärnefrön och tänkte nog inte så mycket på att de kommer bli "Andra Avenyn"-Greta med hela svenska folket i höst. Tvärtom var de mest fokuserade på sina teaterövningar och grymt coola framför kameran.

Det var inte jag.

För såklart skulle även "möte-med-pressen" dokumenteras. Så när jag trängde mig fram för att haffa min första intervjuperson (Johanna Strömberg, även känd från Tjenare Kungen och supergullig), så vips- dök det upp kameror och strålkastare som från ingenstans. Eh, sjukt skumt och plötsligt hörde jag hur otroligt kasst jag formulerade mina frågor. Ja, ja, det visar sig väl i höst exakt hur taffligt jag egentligen jobbar, ha ha.



Fotograf-Malin (till vänster) jobbade hårt i trängseln.

Däremot försöker jag undvika att vara ett as på sådana här träffar. Till skillnad från en kollega som skulle spela allan ballan typ hela tiden. Och påpekade (eftersom han var så sjuuukt insatt i castingen) att de minsann hade tagit bort alla de intressanta karaktärerna ur serien.

Allan ballan: Nu har ni ju bara helt platta, silikontyper kvar.Finns inget spännande i deras bakgrunder att skriva om ju.
Pressperson på SVT: Eh, alltså vi har ju valt ut de som är de bästa skådisarna.
Allan ballan: Hm, fnys.

Ha ha.

Inga kommentarer: