torsdag 3 maj 2007

Från het till smet

Jag har insett att jag har ett otroligt ojämnt utseende.
Ta min kompis Linda F som exempel på det motsatta. Hon är typ alltid daggdroppefräsch. Jag inbillar mig att hon hoppar upp ur sängen med alla fräknarna på plats, glider in i i sin perfekt koordinerade utstyrsel, drar mascarabortsen max två tag- och ser liksom alltid trevligt söt och fin ut. Vare sig hon anstränger sig eller inte.

Jag däremot, pendlar mellan heting och baglady flera gånger i veckan.

Ärligt talat- jag kan vara en pingla om jag vill. Jag experimenterar lite ibland. Som häromdagen. Då släppte jag ut mitt nyslingade ljusa hår, hade besvärat mig med linser (på jobbet!), kort kjol, stövlar med hög klack och rikligt med smink.
Och vips, från att ha varit en osynlig typ som kurade längst in på nöjesred, utan att ha kunnat fylla ut Helena Trus alltid så pffiiga skor, fick jag genast uppmärksamhet i mängder. Jag lovar, varenda en av säljarna och de mystiska distributörspersonerna och de andra eh (?), marknadsmänniskorna SA HEJ! Och KOLLADE IN!

Idag har jag håret i knut, gamla converse, glajjer, avskavt neonlack och en gammal kofta.
Och får sitta i fred.

Får se hur mycket bekräftelse jag behöver imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mirre is Back!!!!!!!!!!!!!!!! Bästa nät-nyheten i år! Tack, tack, tack!