fredag 25 maj 2007

Det förhatliga lilla "hej"

Så har sommarsäsongen sparkats igång offentligt då. Igår stod jag och trängdes i den där gamla trappan på F12 igen. Såg en del bekanta men mest var det horder och åter horder av unga människor i lugg och rött läppstift. Flydde till slut till Riche- för att plötsligt bli omringad av Expressen-människor som försökte få mig att konvertera. De är väl för gulliga ändå de små liven.

Strax innan stod vi och diskuterade killar och smink som vanligt. Och det där hemska "hejet". Ni vet, som kan dyka upp på morgonen i sängen. Man slår upp ögonen och formulerar ett lite ömt, "hej", för att, ja, verka gullig typ. Aaargh! Vi ondgjorde oss. Jag skrattde. Tills jag skamset insåg att jag varit en av de där mes-hej-människorna. För att verka söt antar jag. Mådde lite illa av mig själv men la ner det när jag fick höra om en ex-kille till J som brukade vinka sådär lite gulligt med lillfingret, lägga huvudet på sned och viska "vinkevink".

Är det förresten sorgligt att åka till jobbet på sin lediga dag för att delta i sk pub-verksamhet med sina kollegor? Tål att tänkas på. Kl 15 smäller det, med gratis öl i mängder. Hmm...

Inga kommentarer: