tisdag 22 maj 2007

Hänger inte med längre

Men alltså, skulle vi inte vänta på varandra? Skaffa barn ihop och framförallt, VÄNTA. Är inte medelåldern på försföderskor i innerstan typ 37? Eller gick jag på toa när ni andra skålade på det på Tranan för sisodär ett och ett halvt år sedan. Ja, så måste det ha gått till. För medan jag glider runt helt obefruktad så har nu i stort sett alla mina väninnor gått och blivit med barn. En del har till och med hunnit föda. Föda, fattar ni. De är eh, mammor. Så medan jag är precis som vanligt och planerar after work-öl, roliga utgångar under helgen och spontana week end-resor (blir iofs allt svårare att få med sig folk på dylika aktiviteter har jag tvingtas inse the hard way), så är det babysnack och sammandragningar som är högprio mest hela tiden på mina sk kompisar.

Jaha. När man inte är med i klubben så fattar man faktiskt inte. Men, vad fasen. I den här takten har jag snart inget val. Är det galet att skaffa barn bara för att alla ens kompisar gör det?



Så här ser det ut när vi fikar nu för tiden.Alltid Marielle+1.

Inga kommentarer: