torsdag 10 maj 2007

Morgonmöte med schlagerskvaller

Varje morgon kl 09.30 drar jag på mig hörlurarna och slänger mig in i ett sk i-chatt-möte (videokonferensmöte över nätet typ) med mina kollegor i Malmö och Gbg. Det är ganska kul, ibland blir det fördröjningar i ljudet och ibland blir någon oförklarligt grön i ansiktet.

Idag var vår man i schlagern, Martin Ekelund, också med- live från Helsinki. Han är en av 2500 journalister på plats. 2500!!
Han såg lite sliten ut redan, stackarn. Jag gästspelade i den svenska finalen ihop med honom. Trots min offentligt ganska svala inställning till spektaklet måste jag erkänna att det var himla spännande faktiskt där i Globen ändå. Men de flesta andra murvlar, som varit med genom alla delfinaler kändes rätt proppmätta. På efterfesten hängde jag med Mattias Dahlström, som genomlidit hela processen för DN:s skull. Jag bjöd honom på en shot och sedan slängde vi oss huvudstupa in i vansinnet.

Morgonen därpå stank jag sprit, enligt uppgift, som en lokförare (?) och hade G:sons autograf på armen. Det hela var mycket besynnerligt.

Anyway, Martin håller ställningarna bra därborta och laddar som bäst för semin ikväll.
Han påstod att det var lugnare än han trodde, och saknade en divig Carola som kunde röra upp lite ånga i träsket. Någon som heter Verka är tydligen rysligt populär.
Och G:son festar järnet på Eurobar. Känns tryggt.

Inga kommentarer: