tisdag 20 november 2007

Mirre mitt i livet

Istället för att jobba håller jag som bäst på att planera. Först och främst planerar jag för helgen (jädrar vad det ska supas). Men, på en HELT ny planeringsnivå, så håller jag på och fifflar ihop min kommande semester. Den ska inträffa NÄSTA ÅR!

Kom på att påsken inträffar ovanligt tidigt, vilket borde utnyttjas (vuxen approach, non?).

Så just nu, istället för att göra klart veckans guide (guide, schmide, det ordnar sig), sitter jag och fnular på exakt hur långt man kan strecha de kvarvarande L-dagarna (fråga inte, något konstigt ledighetspåfund här på bygget. Vi har något som heter m-dagar också. Confusing- yes men jag tackar och bockar) under kommande påsk.

Ja, det känns sjukt att sitta och planera så långt i förväg.
Ja, det känns lite lagom liveget att något så förargligt som avsaknad av typ TVÅ ynka semesterdagar ska få stå emellan mig och min fantastsika paradissemester.

Tänk, att det liksom är så fjuttigt, livet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså jag fattar ingeting av "L" och "M" och de där grejerna. I mitt medvind står det bara minus framför all ledighet. Vad det betyder vet jag inte, men det känns lite oroväckande.
//C

Anonym sa...

Bondpermis?

Är inte planerat supande oerhört mycket tråkigaare än oplanerat? Eller det kanske bara är ytterligare ett tecken på hur vuxen fröken är.
//Johan

Mirre sa...

Förmodligen. Grr...