fredag 16 november 2007

Jaha och vad ska du göra på nyår då?

Vadå vinterkräksjuka, snökaos och adventskalenderinköp?
Vadå långkalsonger, pälsletande och "var ska vi vara på julafton"?
Va va va???
Mentalt befinner jag mig typ någonstans i början av oktober. Har inte alls hängt med och undrar var den här hösten har slunkit iväg någonstans.

Tänker att det fortfarande är låååångt kvar till den där hägrande, hotande 30-årsdagen..men där är jag ju uppenbarligen helt fel ute. Shit. (Klump i magen växer. Och nej, det är inte ett foster jag syftar på).

Inget bord är vad jag vet bokat till Tranans julfest (eftersom det känns som hundra år till dess).
Ingen julklappsönskelista är skriven (trots att jag VET att jag kommer bli så besviken så jag nästan gråter annars).
Inga konkreta nyårsplaner har kristalliserat sig ännu (eftersom alla bara är gravida och ska vara bortresta eller nyförlösta åh, jag orkar inte ens tänka på det).

Mycket eftersom jag lever i ett höstlikt oktober, som sagt.
Åh, denna stress. Jag pallar inte trycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men åh! Nu blev jag också stressad! Jag kan dessutom lägga till att jag inte vet var jag ska bo efter sista januari till listan.