söndag 25 november 2007

Igår var jag så trött att jag:

Bara kunde hålla mig upprätt på IKEA genom att stenhårt fokusera på den hägrande 5-kronorskorven.
Sov middag två gånger när jag kom hem.
Fick släpa mig iväg på filmfestivalvisning. Det kändes som ett straff.
Direkt lade ned kvällsplanerna, både Amnestyfestival och Filmfestivalsprisutdelning gick bort.
För att överleva förträngde min bantning och proppade i mig en pizza och en massa mackor och godis av bara farten.
Somnade nästan i soffan.
Men höll mig vaken för att undersöka tv-utbudet en lördagkväll.
Insåg att höjden av underhållning tydligen går ut på att Martin Timell öppnar väskor och ringer till en bank.
Ville nästan hoppa från balkongen när jag för andra gången samma kväll tvingades genomlida Annika Duckmark och lottodragningen.
Bestämde mig för en, för mig, helt okänd film med Nicholas Cage.
Försökte att koncetrera mig på handlingen.
Gick och lade mig.
Insåg plötsligt att slutet av filmen kapats bort och inte sänts.
Tror att filmen faktiskt tjänade på det.

Vaknade, fortfarande trött, av att någon ringde på hemtelefonen (eh, före klockan 10 en söndag- jäkla psykobeteende).
Hann inte svara.
Bälgade i mig kaffe.
Gick till jobbet.
Och nu blir det snart mörkt igen.

Inga kommentarer: