onsdag 14 november 2007

Har ni bokat era?

Jag har bokat mina nu. Biljetter till filmfestivalen alltså. Det ska bli härligt tycker jag. Ska försöka se en hel del, det börjar redan ikväll med röda mattan och "Leo". Sedan ser jag fram emot bland annat "Waitress" och "Paranoid Park". Fast egentligen ska man ju göra som Rafael Edholm precis sa på telefon, bara slänga sig in och satsa vilt på osäkra kort. Det är ju då det blir roligast.

Av någon underlig anledning har den här festivalen spelat en enormt stor roll i mitt liv. Den har gett mig magsår, ångest, bra jobb, oväntade relationer, kärlek och bitter separation. En stor portion av mitt liv jumpstartades när jag för första gången klev in som volontär på dåvarande kontoret (det måste fan ha varit år 2000!)

Åh, ser framför mig kaoset där borta på Skeppsholmen nu. Vet EXAKT hur högt de där satans telefonerna ringer och hur ofta (jag har personligen ringt dit tre gånger idag, ha ha). Och hur de stackars hunsade volontärerna kämpar för att inte vara i vägen och fucka upp för mycket bland drivor av sponsorchipspåsar och filmkopior. Det är så skönt att vara på andra sidan. Och bara få göra det roliga. Jag lovar att jag förtjänar det.

Den är lite som en humla, festivalen, den borde enligt alla regler inte kunna flyga, men den gör det ändå, likt förbannat varje år. Och det känns som ens förbannade plikt att ge sig ut och stödja.

Seså.

Inga kommentarer: