onsdag 17 oktober 2007

Stor dag i morgon

Det är ju då jag ska hålla föredrag för 70 (!) mediegymnasister. Gulp. Varför, varför, varför tackar jag ja till så mycket konstigt nu för tiden? Hatar jag mig själv innerst inne? Jag gillar ju verkligen inte att snacka inför folk. Jag VET att jag kommer att rodna. Aaargh, vad jobbigt. Och kan jag, på riktigt, uppmuntra små barn att satsa på att bli journalister? Skaffa er ett riktigt jobb och kom inte ut och konkurrera. Vill jag ju egentligen säga, he he.

Och vad ska jag ha på mig, jag vet ju att de små modeklonade innerstadsbarnen kommer att syna mig i sömmarna ordentligt. (Jag minns när jag var liten och gick på högstadiet på Östermalm. Den enda vikarien som inte blev helt söndertrasad var hon som hade en skitsnygg Mulberryväska.)

Dessutom ska jag färga håret precis innan. Bara det är ju en stor händelse- förenad med stor vånda. Tror det ska bli rött.

Inga kommentarer: