söndag 7 oktober 2007

Hej hå, hej hå

Hoho. Åh, det känns nästan skönt att det är måndag i morgon. Jag börjar känna mig klar med den här helgen. Redo att lägga den till handlingarna. Ska bara pressa ur det sista nu, en dos Sopranos, som en stillsam final.

Vad har jag då haft för mig? Ja, först var det ju den här Idol-historien. Sjukt adrenalinrushigt och kul. Och sedan party hela natten ihop med bland andra tre av landets snyggaste kvinnliga bloggare just nu. En hårfager programledare och några andra skojiga hangarounds. Blev en hel del shots i roliga färger. Ett debacle med en Spy bar-vakt. Minns inte allting i detalj men tror att jag hade en hyfsat intelligent diskussion med Sigge och Lejonhufvud på Riche. (Men där kan jag ju missta mig rejält).

Lördag sov jag bort. Skönt. Jag tillhör inte den där kategorin människor som drabbas av panik när de "sover bort hela dagen". Fattar inget. Kan det vara någon slags undertryckt dödsångest? Finns väl inget lyxigare och mer välgörande än att slumra in och ur konstiga drömmar och gosa in sig i täcket i timtal. I alla fall vissa dagar.

Söndag. Storstädning, joggrunda, brunch med kompisarna (major babykaos- shit vilken press man lever under som barnlös nu för tiden). Och så lite mys i soffan.

Ah, nu är man redo för en svettig vecka i gruvan igen.

Inga kommentarer: