måndag 1 oktober 2007

Nu sprutar det grädde

Sedan jag började här ute i Globen har jag ätit tårta säkert en gång i veckan. Minst. Det verkar vara en högst skriven regel här på bygget. Det SKA ätas tårta. När någon fyller år, slutar, börjar, kommer tillbaka, har slagit rekord, har namnsdag, är allmänt bra eller tja, bara för att det är gott. Tårta it is. Möjligen en bulle eller ibland glass och kakor. Men oftast tårta. Har fan aldrig ätit så mycket tårta i mitt liv. Kanske är det närheten till Globen som liksom lockar fram det. Att de anställda här på något vis jämför sig med den enorma uppblåsta badbollsformade byggnaden? Typ, det spelar ingen roll hur stora vi än blir, ställer vi oss bredvid Globen ser vi ändå små och nätta ut?

Whatever. Förra veckan käkade jag tårta och bullar TVÅ gånger. Och imorgon är det dags igen. Vi fyller ett år. Tjoho! Såklart ska det firas. Men nu är det jag som sätter ner foten. Jag blir inte nöjd förrän vi gemensamt drar på oss de hiskeliga knallgula tröjorna och firar som anständiga människor gör. Med sprit.

3 kommentarer:

Sara Haldert sa...

ska vi ha punktse-hattarna på oss på riche?

Anonym sa...

My ass att vi ska!

Mirre sa...

Hm..jamen det blir väl finfint! Det ligger en kasse skor av conversemodell i klatchigt gult borta hos säljarna som vi kanske kunde sno med oss också.