söndag 14 oktober 2007

Jo min helg var ganska mysig



Vad är det med skärgården?
Är man indoktrinerad av Pripps-reklamen? Eller varför drar man automatiskt på sig raggsockor, 30-nåntingmys och skäggstubb så fort man kommer ut i det stora blå?

Att göra en kantarellstuvning känns helt naturligt, liksom att sysselsätta sig med aktiviteter som att hämta ved. Och dricka bortglömd glögg utomhus. Och känna sig gedigen och icke-trasig.

Ahhh...skulle kunna go on and on om hur stor skärgårdsstjärnhimmelen är. Eller hur fina vänner jag har. Men jag tror jag nöjer mig med att konstatera att själen fick sitt den här helgen. På riktigt inspirerat av mannen, myten- Steven Seagal ("Superior attitude- superior outcome").

Och att skärgården drar till sig allehanda typer. Mitt emot Marielles lilla ö bodde tydligen Göring på sin tid. Och på Beas lilla ö har ju Silvstedt tjackat på sig ett hus. Undrar hur hon ser ut i fiskartröja? Och lille mannen- ska han glida runt i mormors-tossar där ute tro? Gissa om jag kommer hänga i buskarna och spana i sommar?

Skoj alltså.

(Not)

Inga kommentarer: