torsdag 25 oktober 2007

Jo men det blir väl bra

Faktiskt så tycker jag det. Michael Nyqvist kändes plötsligt helrätt när han satt där brevid Noomi Rapce på presskonferensen i morse. Hon ÄR ju verkligen Salander, fattar inte att jag inte såg it coming.(Var för övrigt sjuuuuukt lättad över att det var Niels Arden Oplev som skulle regissera. Hade blivit aningen pinsamt annars. Var ju i princip säker när vi publicerade. Men ändå. Man VET ju aldrig.)

Nyqvist tippade jag redan i våras när jag och vår dåvarande bildchef spekulerade i redaktionssoffan. Fast då tänkte jag mer i Rebecka Hemse-banor i Lisbeth-frågan.

Men Noomi blir kanon. Tror jag. Hoppas jag. Kan faktiskt inte påminna mig om att jag någonsin brytt mig så mycket någonsin om vilka som är aktuella hit och dit.

(Ärligt, skulle min chef be mig rota lite i vilka som ska fronta säg Let´s Dance skulle jag...förmodligen göra det. Men inte med ett lätt och glatt hjärta).

Stieg Larsson däremot. Har varit en bra historia för mig.
Nu ska jag smälta och fundera på hur jag ska gå vidare med det här.

Inga kommentarer: