tisdag 16 oktober 2007

Apropå Ebba

Eh..jag vet inte men verkar det inte lite väääl hårt att bli portad i TRE år? För att man inte orkar snacka med två för en helt främmande gubbar på krogen? Oavsett om det råkar vara en vd och en kändiskock? Ens om man nu har hällt en drink i skallen på en av dem?

(Ursäkta men hur ofta slängs det inte med alkohol hita och dit på krogen?)

Nä. Jag vet ju inte vad som egentligen hände. Men även om man bara är måttligt konspiratoriskt lagd (och det är ju jag) så måste man ana några slags ugglor i mossen här.

Är det månne den gamla goda patriarkala bestraffningen mot uppstudsiga kvinnor som är på gång?

För jag kan nog påminna mig om att ha sett både en och annan karl bete sig mindre bra på krogen- och ändå fått återkomma utan problem. År efter år.

Inga kommentarer: