onsdag 26 september 2007

Missar jag något viktigt nu?

Jag drabbas allt oftare av känslan att jag borde göra något vettigt. Vettigare. Med livet alltså. Men jag vete tusan vad det skulle kunna vara. Jag har inte ett enda konkret mål i sikte. Vilket är dåligt. För har man målsättningar brukar det oftast sluta med att man lyckas. Så har det funkat hittills för mig iaf. Men om framtiden känns som ett enda grådisigt töcken utan några särskilda ljuspunkter- vad gör man då?

Ok, alternativ...
1. Det uppenbara- sluta jiddra och skaffa barn. Det gör ju alla andra.
Hm..men jag vill inte. Jag gillar ju att jobba och typ dricka sprit.

2. Skaffa ett mer spännande jobb då?
Hm...det är inget större fel på det jag har. Tvärtom. Trist att jobba på en sån utskälld och okreddig tidning kanske. Fast det är ju ett problem jag får diskutera med min fåfänga.

3. Skaffa en givande hobby kanske?
Hm..vem ser jag ut som, Ernst?

4. Ok, men sluta gnäll då din omöjliga tönt.
Hm..got a point there.

Inga kommentarer: