torsdag 6 september 2007

Finn ett fel - i min helg

Jag är kanske lite seg men nu har jag äntligen hajat varför DN På Stan kommer på torsdagar. Har för mig att motiveringen därifrån var något i stil med "asså, folk börjar ju planera helgen redan på torsdagen" och yada yada. I dessa tider av hårdnande konkurrens på helgbilagemarknaden är det ju dock uppenbart varför man satsar på torsdag. För att komma först med grejerna- simple as that. Smart, väldigt smart.

Tänkte nu iaf leva mitt liv enligt På Stan-modellen och planera helgen redan idag. (Det är också ett tecken på att man blivit vuxen. Att planera fyllor, bakfyllor och annat redan nu så att man kan vara pigg och fräsch på måndag igen.)

Alltså:
Fredag. Ledig dag. Ska göra egna falaffelbullar. Städa badrummet. Ev titta på en ny bebis. Förhoppningsvis ta några drinkar med tja, säg Olivia. Ändå ta det ganska lugnt.

Lördag. Vakna tidigt och enligt Fatimas tips äta en ordentlig frukost. Låta den smälta. Springa fem kilometer utan att kräkas eller göra bort mig alltför mycket framför mina kollegor. Gå på landskamp på Råsunda. Svänga förbi Sara (om det nu blir en fest?). Gå till Spy Bar där Erika ska spela skivor.

Söndag. Sova länge. Gå på bio och se antingen "This is England" eller "Två dagar i Paris".Äta pizza och avsluta med Sopranos.

Ah, känner mig redan mer strukturerad och laddad. Tack DN På Stan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar kombon vakna tidigt - springa en halvmil - avrunda natten på Spyan. Det andas optimism, tycker jag. Sånt gillar vi.