torsdag 13 september 2007

Jag trivs bäst i högklackat

Köpte ett par platta stövlar häromdagen. Rätt snygga, svarta i läder med en dragkedja där bak. Ingen klack. Såg mig själv i spegeln och min första tanke var, något förvånande, - åh, en rollspelare. Typ här kommer jag i tajts och platta stövlar med rund tå. På väg att brygga mjöd eller kolla något tornerspel.

Hmm..praktiskt ja visst. Men ändå. Idag är jag tillbaka i de höga klackarnas värld. Det finns så många föredelar.
1. Man blir lite längre och får snyggare ben.
2. Man ser automatiskt piffig ut, oavsett vad man har på sig i övrigt.
3. Man verkar effektiv.

"Effktiv", frågar sig nu kanske vän av ordning.

Jo, med höga klackar låter man när man går. Det är ett kompetent ljud. Klicketiklack, här går jag och är vuxen och med mål och mening i blick.

Jag lovar, nu ska jag snart gå och hämta kaffe. Inte på ett drönaraktigt converse-vis utan stramt på ett strategiskt stövelvis.

Klicketiklack.

1 kommentar:

C sa...

Haha - fan vad jag relaterar. och jag kan inte gå i klackar längre efter att jag fick en jädra inflammation i senan under ena foten pga höga klackar på asfalt i fel läge. Å jag är så ledsen över det för nu ser jag sunkig ut oavsett vad jag gör. Sunk-sunk. Platta skor ger mig värsta dvärgväxten av alla och då spelar det ingen roll om jag så fan skulle ha galadress. Aff.