fredag 21 september 2007

Jag vill också vara president

Ah, ljuva fredag, en dag för reflektion. Sammanfattning. Målarbetessummering. Det har fallit på min lott att kolla om nöjesredaktionen har levt upp till sina egna högt ställda mål. Har inte orkat bläddra mig igenom skörden av Stockholm- Malmö- och Götet-upplagorna för hela veckan ännu. Men jag kan inte tänka mig annat än att det blir en ren fröjd- som vanligt nu för tiden.

(Måste bara skryta lite: Vi är fan helt grymt bra just nu och spöar konkurrenterna i stort sett varje dag! TT-cred, egna nyheter, stabila egna ideér och intervjuer- vi är så mycket före m allt. Det ska jag ta med mig in i helgen och mysa loss över. Folk som säger att det inte är någon skillnad på gratistidningarna (eller att de allmänt skulle vara av pissdålig kvalitet) KAN verkligen inte vara särskilt flitiga läsare av sådana.)

Nåväl. Bästa grejen idag (förutom vårt snack med supermusslan Lars Winnerbäck då förstås) är en rolig liten grej från Venezuela. Hugo "ta ingen skit" Chavez har beslutat sig för att landet såklart ska ha en egen tid. Närmare bestämt en halvtimmes förskjutning bakåt. Och fort ska det gå, redan på måndag ska reformen vara genomförd.

Det finns, enligt honom, ingen anledning till att hela världen ska följa ett tidssystem som har dikterats av det "imperialistiska USA".

Helt rätt. Om jag var en diktatorpresident skulle jag också göra som jag damn well pleased. Dessutom har karln en egen talkshow. Det skulle jag också ha. Heja Hugo!

Inga kommentarer: