onsdag 5 september 2007

"Idol"- vilket antiklimax

Nä, det var ju inte alls kul det här. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det var men "Idol"-premiären igår var ingen höjdare alls. Kanske är det så enkelt som att vi kan det här med den plågsamma castingprocessen nu. Det är som att alla inblandade vet exakt vad som krävs av dem. Juryn SKA vara superond, de tävlande SKA vara fruktansvärt dåliga eller få Kishti att grina och någon av de små gubbarna att säga "du är stjärna". Och vi tittare SKA skratta rått åt de dumma fån som ställer upp på att förnedras offentligt.

Tre omgångar svensk "Idol", några amerikanska omgångar och otaliga You tube-klipp senare VET vi allt det här och eftersom inga nya moment lagts till kändes det oväntat trist igår.
Fast jag ger det hela såklart en chans till. Tack och lov är ju inte Clabbe kvar.

Men är det bara jag som blir provocerad av att superduon Berg och Gynning ska bli utbytta av tråk-Jihde efter castingen?
But WHY? Är det några som kan liva upp den här sega tillställningen är det ju dom?
Luktar mögel lång väg.

Idag börjar också "Heroes".
Jag har precis sett klart den första säsongen..och jo vars, det är väl helt ok. Men att komma och påstå att det skulle vara mer originellt och underhållande med en dna-förändrad cheerleader än det helt unika garnnystan av intriger som spinner historien i "Lost"- det är att vara helt fel ute.
Så det så.
Nu ska jag sluta leka tv-kritiker och återgå till arbetet.

Inga kommentarer: