torsdag 25 september 2008

En stor lunchdag

Det var idag det hände. Till slut. Det var väl oundvikligt. Min Två drakar-oskuld är spräckt. Det känns lite stort faktiskt. Har ju hört talas om detta ställe, ja man kan faktiskt säga att denna lunchmatsal, som alltså bistår hundratals Bonniermedarbetare med mat varje dag, har ett rykte som skulle få Benny matmakare borta i Globen att jubla av stolthet.

I stort sett så har väl budskapet, från medarbetare på DN, Expressen och City varit ganska entydigt: Håll dig borta om du vill leva i harmoni med din mage. Och dina smaklökar.

Men jag kunde alltså inte hålla mig idag. Var ju tvungen att kolla själv. Denna gigant till lunchmatsal. Det finns ju något lockande med så entydiga besked på något vis. Jag menar, HUR dåligt kan det va, liksom?

Nu vet jag.

Ganska jäkla illa faktiskt.

Blev först glatt överraskad av den generösa salladsbuffén. Och av det stora utbudet, typ fyra-fem rätter att välja på. Slog till på klassikern ärtsoppa med pannkakor. Kändes safe. Åt i rekordfart (hungrig!).

Och nu mår jag sjukt illa. Soppan var salt som fan, salladen var svampig och pannkakorna måste varit gjorda av någon slaggprodukt vid massatillverkning.

Men kaffet var utmärkt. Alltid nåt.

1 kommentar:

Sara Haldert sa...

visst är det FRUKTANSVÄRD.
benny är som fredsgatan 12 i jämförelse. minst.