torsdag 11 september 2008

Det var nog inte bättre förr

Ibland blir jag helt tokigt nostalgisk, förbannar mitt nuvarande medelålders liv och drömmer om back in the day. Då, när jag var så himla cool, fri och lössläppt. Ba, kom in överallt, hade massor av tid och energi till amorösa trassligheter och var ung och snygg.

Allt var liksom oskrivet och framtiden var ljus. Jag var alltid partyglad och levde i sus och dus.

Eller?

Hittade precis följande sorgliga lilla blogginlägg (som har tre ytterst viktiga år på nacken) och känner mig redo att omvärdera ovanstående.


"måndag, oktober 24, 2005

Overkligt trååååkigt

Fredag. Mycket i luften. Förväntningar så feta att det droppar lyckosaft över stan. Pirr. Men va fan, såhär gick det:

1. Dricker 1 glas fredagsvin med två härliga damer på lokal i närheten av Stureplan.
2. Cyklar, omotiverat vinglig, till annan härlig väninna på tillfälligt besök i Sverige.
3. Återser henne med orden ”Shit, mår så illa, måste vila lite”. Lägger mig kallsvettig ned på en säng. Hör i fjärran den skojiga konversationen i köket.
4. Hämtar mig lite och äter middag, civiliserat och upprätt.
5. Möter Jocelyn utanför Moderna Museet. Vernissage och kanske, kanske ett IRL-möte (känner mig sååå millenniefräsch).
6. Vi tar varsin Staropramen och spanar efter ”Serge”. Ingen ger sig till känna. Vi dricker upp och drar.
7. Stopp på Grand Hotell. 150 kronor per glas vin. Vi sippar . Till min stora lättnad visar det sig att den prostituerade kvinnan i lokalen är barpianisten som ska underhålla, puh.
8. Diskussion huruvida det är ok att ta taxi ca 900 meter. Jag är för. Blir nedröstad.
9. Jocelyns kompis L blir TAFSAD på av ett gäng kretiner som passerar vid Kungsan. Där fick hon för sin korta kjol.
10. Hamnar till slut på Restaurangen. Återser gamla vänner. Backslick är där med sitt ex. Bestämmer mig för att hädanefter bara dricka goda fruktiga drinkar.
11. Börjar bråka med gamla vänner.
12. Missar insläppet till Riche.
13. Ser mitt ex hand i hand med nya tjejen.
14. Dissar gamla vänner mitt på Stureplan. Klockan är mycket.
15. Tar en sista drink på Olssons av alla ställen. Är otrevlig mot alla som närmar sig.
16. Får ångest och går hem.
17. Gråter lite. Skickar patetisk sms till gammal älskare.
18. Somnar till ljudet av min grannes liggfest.

Orkar inte ens gå in på vad som hände i lördags."



Åh, ibland vill man liksom bara åka tillbaka i tiden och krama om sig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, känner faktiskt igen det där ifrån när jag läste det förra gången. Läskigt.
//Johan

Anonym sa...

Ha ha, det ÄR faktiskt lite läskigt.

/Mirre