fredag 26 september 2008

En mycket bra rekrytering

Nu har jag äntligen sett Hype, det nya populärkulturella programmet på SVT. Känns helt ok, framförallt så klart för att min fd kollega Per numera briljerar med sina musikkritiska åsikter där.

En gång i tiden, på den gamla goda punktse-tiden så råkade jag klampa ganska hårt in i klaveret och antydde, eller, tja, snarare sa det ganska rakt på sak, att Per hade en ganska framträdande skånska. Alltså, det var ingen jersilsk attack eller så. Bara lite klantigt. Eftersom Per är born and raised i småland.

Anyhoo, bra jobb gjorde han iaf och jag känner mig stolt på något vis.

Resten av programmet? Jodå, det kan nog bli återkommande i min tv-vecka även om första delen kändes lite väl inaktuellt för sitt namn. Jag menar, att öppna med inslag om Metallicas nya skiva (där de igen får berätta om sin kris och man får se bilder ur dokumentären, snark), Annika Norlin (visserligen lite roligt intervjuad av Karin Winther men också lite uttjatad redan), Luke Perry i Trosa (snark igen) och Alexander Skarsgård (visserligen på plats i Hollywood men ändå totalt opersonligt utfört, varför inte typ filma hemma hos karln eller åtminstone glida runt på hans favvishak istället för att visa helt omotiverade promenadscener med fokus på tjejen som gjorde intervjun)kändes liiite gjord redan. Om man säger så.

Men det bådar bättre redan nästa vecka, då min favvis Will Ferrell annonserades, liksom en "Björn Gustafsson-talar-ut-intervju". Lovande.

Inga kommentarer: