torsdag 3 januari 2008

So long youth

Jo, det är ju ett tag kvar men jag tänkte ändå att det kunde vara lämpligt med ett ordentligt farväl, nu innan allt blir så emotionellt och jag kanske grinar och så.

Vi har ju hängt ihop så länge nu, du och jag Ungdomen. Sisodär 15 år faktiskt. Och som vi har hållit på!

Ok, vi kom väl igång lite sent men sen, shit alltså. Falskleg, parkbänksfylla på kall glögg i november, fika i timtal, få de bästa bästa vännerna. Universitetspoängen, karl- och drogexperimenten, resorna över världen, alla kassa jobb och flyttarna till olika städer. Malmö, minns du? Och Paris?

Fan vad kul vi hade. Och vilket lidande det var.

Ungdomen, det känns som att vi var som gjorda för varandra. Men nu är det bara några ynka veckor kvar. Måste säga att det var himla kul att lära känna dig. Vi gjorde det bra, du och jag. Och nu ses vi snart aldrig mer.

Men tjenare Medelåldern!
Kan se dig stå där och stampa i farstun.
Anar småbarnsskrik, antirynkkrämer och skilsmässor.
Verkar ju görkul.
Ses snart.

3 kommentarer:

Ingoman sa...

Snart måste jag sluta läsa din blogg. Jag får en klump i halsen, panik, panik, panik!
Ungdomen är över och du påpekade det så där rakt in my face.
Det är hårt att ta emot.

Anonym sa...

Livet är hårt Ingoman.

Sara Haldert sa...

nejnej. välkommen, säger jag. tre veckor in på de trettio säger jag hurtfriskt: DET BLI BARA BÄTTRE EFTER TRETTI!"
jag har blivit både smartare och snyggare.