måndag 7 januari 2008

Extensions from hell

Var och såg Arn under mellandagarna. Det finns onekligen mycket att säga. Men jag tror jag nöjer mig med en stilla undran, riktad till någon som möjligen har läst böckerna och kan förklara lite (utebliven) handling.

Vad var egentligen dealen mellan syskonparet Lina Englund och Sofia Helin? Man fattar ju att det finns antagonism där, eftersom Lina väljer att skvallra på syrran sin och på så vis sparkar igång ett olyckligt händelseförlopp. Men liksom, varför?

Man anar ju att det ligger någon slags avundsjuka i grunden, det snackas om att "far bara har råd med ett bröllop" och lite annat medeltida bryderi. Och så en släng av vanlig hederlig fjortisproblematik av "buaäh, jag är så ful"-karaktär.

Men då undrar jag följande: Varför castar man Lina Englund, dokumenterat SNYGG brud, i rollen som den olyckligt fula systern?

Och Sofia Helin som den undersköna Cecilia? Ok, visserligen har hon gullats upp med en tokigt lockig hårförlängning, men ändå. Kinda funny lookin har hon alltid varit (om än på ett bra sätt vill jag så klart poängtera).

Kan någon förklara hur det ligger till, jag blir vansinnig.

Inga kommentarer: