torsdag 10 januari 2008

Mitt nya adhd-jag

Minns knappt vad jag (förmodligen) yrade om på nyårsafton. Men nu har jag kommit på vad mitt nyårslöfte ska vara. Att göra mer impulsiva grejer. Och testa nytt. Och inte vara så förbaskat tillbakalutat trött. Och börja umgås med gamla vänner som lite har försvunnit. Och, framförallt, ta tag i de där nya bekantskaperna, som jag vet att jag gillar lite latent men inte tänkt på/hunnit/varit för lat för att utforska ordentligt.

Är mycket nöjd hittills. Har bokat en spontanresa till Paris en weekend i april. Ska på två veckors solsemester i mars. Och har redan börjat göra planer för sommarens fyra veckors ledighet. Om jag nu har några pengar kvar då...

Men jag jobbar även på i det lilla. Nu i helgen ska jag tex bjuda hem lite gamla pluggkompisar från journalistlinjen. Förhoppningsvis är de sugna på att dra till Debaser (helt crazy, jag vet) och dricka drinkar i glada färger.

Hm, lördag...ingen riktig plan..måste hitta på något annorlunda till dess. Fast lite gamla mönster, typ ligga i fosterställning som straff för en helkväll, lär jag inte komma undan.

Söndag, perfekt dag för utflykt. Jag tänker Cosmonova, Skansen eller kanske någon spännande förort...

Nu ska jag bara komma på ett sätt att flytta till New York på också. Sen kan jag slappna av lite igen.

Gamla hjulspår, farväl.
Nya speedade, kicksökar- lätt needy-Mirre, god dag.

Inga kommentarer: