söndag 6 januari 2008

Säg att du älskar mig

Nu har jag hunnit kolla ganska många avsnitt av "sexserien" Tell me you love me. Den är så klart inte en fullständig hålfyllare efter Six feet under men närapå. Inte minst eftersom jag återigen måste deala med mitt hat-fenomen: Old folk-sex.

VARFÖR måste man visa gamla människor som ligger med varandra på tv?
Och, en kanske mer relevant fråga, VARFÖR tycker jag att det är så läbbigt att kolla på när vithåriga, rynkiga människor lägger undan käppar och löständer och går banans mellan lakanen?

Vissa skulle säkert hävda att det är "naturligt" och "fint" och till och med "hoppingivande".

Men sorry, jag tänker sitta kvar med fördomshatten på och vrida mig i plågor varje gång psykologtanten och hennes snubbe (för övrigt den en gång i tiden så hete David Selby som spelade journalist var det väl (?) i Falcon Crest) så explicit sätter på varandra med liv och lust.

Inga kommentarer: