onsdag 22 oktober 2008

Vad skulle Tyra ha gjort?

Igår tog jag nya byline-bilder. Det var ganska jobbigt. Alltså, fotografen var snäll och jag hade gjort mitt bästa för att piffa till mig enligt instruktionerna ("sminka dig och gör dig lite fin") och försökte verkligen slappna av.

Men let's face it- någon supermodel är jag inte. Efter typ 150 bilder i samma ställning (stelt leende och ena handen lite käckt på höften) frågade fotografen stillsamt om jag inte kunde byta pose.

Fantiserade snabbt om att köra den klassiska block och penna-posen. Men det fick bli armarna i kors. Hade ingen annanstans att göra av dem. De kunde ju inte bara hänga där, helt lealösa. VAD tusan gör modeller med armarna egentligen?

Modeller förtjänar med cred än man kan tro. Hoppas i vilket fall att någon bild blev användningsbar. Tusan också att jag inte fick hybris direkt, ställde till med en scen och krävde total control över bilderna. (Då hade jag kunnat photoshoppa loss ordentligt, he he).

Inga kommentarer: