torsdag 16 oktober 2008

Lite ångest och lite lycka

Igår var jag på mitt soligaste humör och befann mig lyckat nog på NK. Där var det powermingel, en bokrelease tydligen, snittar och vin i mängder. Jag morsade och snicksnackade och fick en välbehövlig skvalleruppdatering. Innan dess var jag en snabbis på Riche och Teatergrillen med Olivia. Kvällens bästa konversation konkluderades med att folk generellt borde sluta hyckla och låta påskina att de är så jävla glada och lyckade hela tiden.

Insåg också att det var första gången på flera månader jag satt min fot på det där etablissemanget, som brukade vara mitt vardagsrum en gång i tiden.

Drabbades av en snabb ålderskris (igen)och ältade (återigen) VARFÖR mitt liv plötsligt går ut mer på yoga och barnkalas än sprit och roliga utekvällar.

Men så tittade jag mig omkring och kände mig inte så jädra lastgammal ändå. Och fick nytt hopp. Och blev lite glad.

En bra kväll.

Inga kommentarer: