måndag 27 oktober 2008

En snabb glimt av helvetet

Jo, så måste det ju vara. Det där varma, jävliga stället som man kanske hamnar i om man dummar sig ordentligt hade (tror jag) vissa likheter med min tillvaro i lördags kväll. Låg parkerad på soffan och tänkte att jag skulle ta det lite lugnt för en gångs skull. Typ vara hemma och softa. Käka lite god mat (jo, jag är 30+)hänga med killen och kolla in tv-utbudet. Maten och killen ska jag inte klaga på. Men...sedan NÄR är det helt omöjligt att titta på tv en lördagkväll?

Ärligt talat. Varför är ALLT så fruktansvärt uselt? Hur kan människor titta på detta..trams, detta fruktansvärda trams som dessutom bygger på att man som tittare ska engagera sig så pass mycket att man ska 1) plocka upp telefonen och 2)rösta 3) typ hundra gånger på en kväll.

Ska vi tränas i demokrati? Är det DET som är grejen? Shit, jag är skakad och börjar få svårt att hålla i sär alla alternativ. Obama, Johan Palm, Scotts eller Torgny Mogren, vem ska man tro på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, det är helt omöjligt. Jag har prövat det där med att se på tv en lördagkväll jag med. Är det så här det ska vara när man har blivit 30 plus!?