torsdag 21 augusti 2008

Tanten i huset bredvid

Har ju, som uppmärksamma Mirres blogg-läsare vet, varit väldigt arbetsbefriad de senaste månaderna. Har tillbringat extremt mycket tid på balkongen kan man säga.

Upptäckte redan i början av sommaren att det ofta sitter en tant på en balkong snett mitt emot mig. En ganska sunkig tant. Hon röker ganska mycket. Gula Blend kanske. Hon läser inga tidningar eller böcker och verkar inte ens bry sig om ifall det duggar eller blåser. Hon sitter fan på den där balkongen och ser sunkig ut och röker jämt och ständigt. Hon stirrar liksom bara rakt ut i det stora nothing som verkar omge henne.

Jag blir provocerad av någon underlig anledning. Kamma håret och ta på dig en bh vill jag skrika till tanten. Och fimpa för fan.
Och alldeles nyss hände något som faktiskt skakade om mig lite: Hon vinkade till mig.

Smaka på den. Tanten mitt emot vinkade till MIG.

Nä, nu är det fan dags att ta sig samman.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha. Klockren beskrivning.

Anonym sa...

tack ingoman.