måndag 18 augusti 2008

En mycket märklig eftermiddag

Medan jag större delen av tiden känner mig hyfsat ateistisk, medveten och odlar journlistskador som cynism och misstro, finns det (tydligen) en liten, liten del av mig som älskar att frossa i new age-tokerier.

Jag vill helst inte erkänna detta. När jag till exempel för några år sedan, för en mindre nogräknad tidning, fick testa jobb som inkluderade auraläsning och blev hypnotiserad för att kunna se mina tidigare liv, så garvade jag lika högt som alla andra. Men egentligen så mös jag ordentligt, där i mitt rökelsedoftande inre.

Jag kan (tydligen) inte låta bli att ge mig i kast med det. Utan att tveka tackade jag ja till att gå på seans med C. SEANS. Hur crazy är det? Tokigt medium pratar med andarna. Ni hör ju. Hur spännande som helst.

Så där var vi, igår, i en lokal med ca 25 andra kvinnor. Förvånansvärt få hade hennafärgat hår och kanske var det bara någon enstaka som har klippkort till frigörande dans-kurs på helgerna.

Mediet var en gullig kvinna som hade ett väldigt oproblematiskt förhållande till det faktum att hon kommunicerar med andar närhelst hon vill. Bland annat snackade hon med en ande som (tydligen) ville snacka med mig. Med MIG!

("Det är en trevlig, sprudlande äldre dam, ganska rund, som är väldigt levnadsglad och omhändertagande. Jag får en känsla av att hon är din mormor eller farmor")

Var inte det fint? Anden (eh, "farmor") ville pusha mig och sa att allt kommer att ordna sig och att jag är stark och på rätt spår och att det bara är att ta på sig vingar, så flyger man.

Ja, jag kände mig peppad och upplyft iaf.

Inga kommentarer: