onsdag 6 maj 2009

Helgarderat

Idag hade jag tiggt till mig att få jobba lite (det HÄNDER ju inget) fast jag officiellt har gått på eh, föräldraledighet (antar jag att det måste kallas, weird!).

Begav mig således till Rigoletto och spanade in Tuva Novotnys nya film "Original". Ska inte säga så mycket om den här och nu. Bara att bebisen låg blick stilla under hela filmen- i skarp kontrast till när jag var och såg "Star Trek" förra veckan. Då jäklar var det liv i luckan. Det kan ni ju dra era egna slutsatser om.

Lustigt nog befann sig ytterligare två Expressen-recensenter i lokalen. Hm...kanske bäst så, OM vattnet hade gått hade vi ju varit garderade!

I övrigt kan jag bara säga att jag tänker på mina forna kollegor på Aftonbladet. Fy fan. De bistra nedskärningstiderna är verkligen här nu och jag lider med er (och vet hur det känns att plötsligt stå utan jobb).

Inga kommentarer: