tisdag 3 mars 2009

Att få kontakt med sin bebis

Insåg plötsligt (inte minst av inläggen här på bloggen på senare tid) att jag är så full av hat, stress och vilande ångest.
Det KAN ju inte vara nyttigt. Speciellt när man har en stackars liten krake i kaggen, som ju är en del av mig och alltså även av mina sinnesstämningar och känslor. (Gissar jag alltså men det verkar väl logiskt?)

Så hur lockad jag än blir att fortsätta studentdiskussionen nedan så avstår jag, tar ett djupt andetag och rensar ut.

Var nämligen på gravid-yoga igår. Ha ha, jo det är sant. Det var nog rekord i flummighet även för mig, som ändå inte bangar företeelser som att 1, besöka medium 2, hypnotisera mig för att se tidigare liv 3, läsa horoskop noga varje månad.

Detta var på en HELT annan nivå.

Vi började med en slags bön/mantra. På allvar. Sen smekte vi oss på magen och gjorde rörelser som liksom skulle "krama bebisen", på insidan. Vi andades in kärlek och kraft med näsan och andades ut stress och "allt som du och din bebis inte behöver" med munnen. Det hela avslutades med en sång. Alla sjöng med. Utom jag.

I morgon blir det vattengympa för gravida.
Mitt nya liv i ett nötskal.

Inga kommentarer: