onsdag 2 juni 2010

Världens mest långdragna flytt

...kan få sitt avslut redan nästa vecka!
Jo, det är sant. På söndag lägger jag mitt öde i universums händer och hoppas på en mild behandling då kreti och pleti (helst sjukt förmögna sådana) ska klampa in i mitt hem de senaste tre och ett halvt åren och förhoppningsvis förälska sig på samma sätt som jag gjorde en gång i tiden.

(Här hade jag kunnat skriva något nostalgiskt fint om hur det var här jag blev vuxen, blev lycklig, fick uppleva livets mirakel osv men ärligt talat, är bara så trött på hele skiten nu att jag bara vill lägga mig ner och grina på studs, egentligen).


Flytten var alltså tänkt att inledas redan i januari. Nu ville universum inte det och istället fick jag uppleva ett stort fett hån i nästan ett halvår - i form av en vattenläcka, ett stort utsågat hål i taket, minus 15 grader och baljor över köksgolvet i månader. För att inte tala om hur det känns att balansera på den lilla vassa eggen som skiljer ett vanligt liv från ett som platsar i "Lyxfällan", på grund av dubbla boendekostnader.

P U S T!

Det måste vara slut på plågeriet nu. Dags för en vändning. Att få ett happy end i sikte, liksom.
Så nu håller vi tummarna, ok?
Och hoppas på en galen högkonjabudgivning, helt opåverkad av galna greker och räntehöjningshot, visst?

Inga kommentarer: