torsdag 17 juni 2010

Men jag som ÄLSKAR att skura dagisgolv!

"Städa hela dagiset? Varje dag i en vecka? Och komma in och avlasta personalen när det behövs vikarier? Jamen SÅ KUL! Verkligen!"


Ni vet när man sitter och ljuger sig blå på anställningsintervjuer, för jobb man egentligen inte vill ha ("ja, jag är expert på att ha många bollar i luften, flexibel? jajamensan!"), precis så satt jag och försökte smöra in mitt barn på ett föräldrakooperativ igår. Lite sista utvägen när den kommunala kön känns ungefär lika svårforcerad som polisens avspärrningar kring slottet på lördag.

Dom var mycket tydliga: det finns EN plats till hösten och TRE intresserade.
Vilken tur att lillan var extra vild och hetsåt en banan, kladdade ner och sprang runt, runt och uppvisade någon slags adhd-light-beteende.
Undrar om det var ett bra tecken att de avslutade med, "Vi ringer ER"...

Damn you, dagissituationen på K-holmen...

2 kommentarer:

Clarence Frenker sa...

Dagmamma, säger jag. Kollat det?

Mirre sa...

Nä, vet inte om det existerar här men detta ska naturligtvis kollas upp.