torsdag 17 juni 2010

Snart smäller det

Det är något alldeles speciellt att befinna sig på en kvällstidningsredaktion som börjat sjuda. Det ligger en energi och drar sig, snart kommer den att ta form och börja koka ordentligt. Det råder det ingen tvekan om. Kraften i den här lokalen kommer att explodera, alla inblandade kommer att tagga upp och resultatet kommer att bli historiskt.

Det är jag övertygad om, på ett eller annat vis.
Jag är nästan lite ledsen över att jag inte ska vara med och bidra i bröllopsbevakningen.
(Fast bara nästan).

2 kommentarer:

Clarence Frenker sa...

Eller hur! Känner den där pulsen i hela kroppen, trots att jag inte ens är där. Sitter dock mellan Globen och Marieberg, så kanske har jag hamnat i något sorts kvällstidningsenergifält.

Ingoman sa...

Jag minns att jag testade på den där drogen en gång. Nu har jag gått över till valium.