onsdag 7 april 2010

Mitt nya kontor

Just nu äger jag (och när jag säger jag så menar jag ju banken) två lägenheter i Stockholms innerstad. Jag försöker förtränga det bisarra i detta tillstånd (som när som helst kan resultera i medverkan i "Lyxfällan". Tur att man får öva sig i att djupandas när man ska föda barn. Passar bra i många olika typer av pressade situationer) och upprätthåller en slags normalitet antar jag.
Varje morgon vaknar jag så upp i den ena lägenheten, pussar mitt barn och dennes fader farväl, promenerar cirka fem minuter och slår mig sedan ner i min andra lägenhet. En tom, fin, stor en.
Det finns bara en soffa och ett soffbord och några enstaka leksaker.
Här sitter jag och jobbar, tack vare mobilt bredband, mobil och hämtmat.
Toppen.


Snart ska jag packa ihop och gå hem igen.
Det har varit en bra dag här på "kontoret".

*Djupa andetag*

4 kommentarer:

Ingoman sa...

Lyxliv i Vasastan

Olivia sa...

Låter minst sagt spännande.

Cashy sa...

Jag fattar ingenting. Har du köpt ett kontor? Storhetsvansinne? Ska ni flytta? VAD?

Mirre sa...

Vi ska flytta. Snart. Det ska bara fixa sig lite med en läcka i taket i den gamla lägenheten först. Historiens mest otaktiska vattenläcka kan man säga. Trauma.