måndag 12 april 2010

Det är nu jag börjar betala- i svett

Varenda sommar, när det vankas bikinisäsong, blir jag alltid lika förbannad. För där sitter jag, blek, fet och hårig och kollar in alla andra. Som uppenbarligen TRÄNAT hela vintern och nu cashar in i form av välformade kurvor och icke ansträngt strandhäng.
Va fan, liksom.

Men i år är det jag som förbereder mig. Sakta men säkert. Jag och gymet. Gymet och jag. Minst två gånger i veckan byggs det muskler och bränns fett. Nu jädrar. Hittills syns mina ansträngningar inte ett smack men trägen vinner. Hoppas jag. Jag brukar ändå inte bada förrän i augusti, så jag har tid på mig fortfarande.

Noterat från omklädningsrummet: Unga (och inte så unga) tjejer rakar sig sjukt mycket. Ni vet vad jag menar. Och plastbröst är vanligare än man tror. Eller så råkar jag träna tillsammans med ett gäng porrstjärnor, vem vet.

1 kommentar:

Caroline sa...

Du, jag vet inte vilket fancy gym du går på men jag går på ett vanligt, svennigt Friskis och Svettis NÄR JAG ÄR I STOCKHOLM och jag kan intyga att "rakningen" är regel snarare än undantag och på svennestället jag går på är de flesta medelålders..you do the math.