onsdag 18 juni 2008

No place like home

Åh vad skönt att vara hemma. Ju äldre jag blir desto härligare tycker jag att det är få komma hem till gamla välbekanta sweden igen. Vet inte om det är sjukt tråkigt av mig men jag känner mig mer och mer ointresserad av att typ kolla på gamla slott, äta lokala specialiteter och undvika uppenbara turistfällor.

Min nya kompis amerikanen hade en lite annan inställning kan man väl säga. Han insåg igår att han förmodligen aldrig mer skulle återkomma till Prag och ville därför klämma in så mycket som möjligt. Här skulle upplevas. Upp i ottan, knalla runt hela dagen och sedan klämma ur staden lite till på kvällen. Själv tog jag sovmorgon på hotellet, hängde med på en liten tur upp till en utkiksplats och var sedan helnöjd. Varför hålla på och engagera sig i en stad man kanske aldrig mer ska åka till, liksom?

De är lite som med ett one night stand, man måste veta när det är dags att bara säga tack för kaffet och ha ett bra liv. Och sedan fokusera på vad som verkligen är viktigt.

Inga kommentarer: