söndag 15 juni 2008

Länsar minibaren

Det är så typiskt mig att åka till Prag utan att kolla upp saker som vilken valuta som finns här, om man kan behöva en karta, vilken typ av väder det är, vilken typ av klädsel som kan vara nödvändig, vad man typ borde se i stan eller ens basic stuff som vilka Narnia-skådisar jag egentligen är inbokad att intervjua i morgon.

Sånt här gör att jag sällan stressar upp mig eller drabbas av nervositet eller resfeber. Och tvingar mig också till virtuosa höjder i improvisation.

Men vad fasen, sitter just nu inlindad i en mjuk och gosig hotellmorgonrock och tillhörande tofflor, med toblerone och cola light och fungerande internet. Kunde varit värre i mitt nya liv som arbetslös.

Har också fått en ny kompis, en amerikansk journalist med typiskt amerikanska jeans (ni vet, seinfeld-modellen som de av outgrundliga anledningar vägrar sluta använda därborta), som redan adopterat mig och visat lite sights, tipsat om hur man snor den bästa platsen kring intervju-bordet och varnat mig för "pick-pockets and gypsies". Tror att han skojade men är inte säker.

Inga kommentarer: