måndag 16 juni 2008

Jag och rävarna

Gruppdynamiken vid roundtables är ganska speciell. Blandningen här är nog knasigare än någonsin. Vid mitt bord trängdes idag en serbisk tonårstidningsredaktör på 45+, en amerikansk hårdvarumagasinsfrilansare, oklar (galen) franskitaliensk donna, en österrikisk man som mest var intresserad av att reda ut olika sexuella spänningar i filmen (Eh, vi snackar alltså DISNEYs Prins Caspian här)och några till.

Och så lilla jag då. "New girl", som de kallar mig. Shit vilken koll de har på varandra, rävarna i junket-branschen. Vi snackar alltså folk som åker land och rike runt och gratiskäkar. Som inte bara intervjuat Daniel Craig ("Värsta divan") utan också Pierce Brosnan ("Väldigt trevlig"), Timothy Dalton ("Han var bättre på intervjun än i filmen") OCH Roger Moore ("En riktig skämtare"). Kungen kring bordet var såklart gubben som dessutom träffat Sean Connery ("Han berättade allt om sina problem med stämbanden").

Där ligger man i lä.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ehum, jag förstår inte. Nytt jobb, ny position, frilans. Vad?
//Johan

Anonym sa...

Nä, jag hajar inte riktigt heller. Typ frilans antar jag. I morgon åker jag hem till den bistra verkligheten.

/M

Sara Haldert sa...

Frilans för vad, vad? VAD?
Det är dags för rosé snart igen, Mirre. Inte minst för att jag ska få en chans att säga "Hejdå tack för ikväll". Jag tror jag missade det när jag ramlade ut ur taxin sist vi sågs, nämligen. Inte säkert, men oklart.