fredag 13 juni 2008

Alla korten på bordet

Äntligen kan jag andas ut.

För seröst, sista tiden har varit lite pressad. Inte superjobbig (kan lugna de vänner som har hört av sig med oro i rösten "Mirre, din blogg verkar lite..ödesmättad..hur MÅR du egentligen?") men inte heller harmonisk.
Fan, det är ju inte varje dag man blir arbetslös liksom.
Klart man skruvar lite på sig.

Och idag, när jag nästan började grina för att en tjej som jobbar på 7-eleven på Kungsgatan var så trevlig när jag köpte kaffe av henne, kände jag att "nä, allt är nog inte helt som det ska". Jag är kanske lite obalanserad. Orolig. VAD SKA HÄNDA, liksom.

(Riktigt varför den snälla tjejen på 7-eleven blev katalysatorn till detta mentala break through vet jag inte. Men så var det iaf.)

Och då kom jag på det. Vad som måste till för att stilla mitt stormiga inre. Och gjorde det enda rätta: Gick till min spåman.

En trevlig snubbe i min egen ålder, med indiskt ursprung. Han har pikétröja och är hur cool som helst. Inga konstigheter där inte. Han jobbar med tarotkort och lugnade mig på varenda punkt.

Detta kommer alltså att hända:
I september får jag besked om ett nytt spännande jobb, som jag kommer att börja på lite senare under hösten och får tack vare kontakter jag redan har.
Det handlar om "kommunikation på något vis" och kommer att vara ganska krävande, lite nytt för mig men väldigt roligt.

Så det är bara att luta sig tillbaka och ta det lugnt och njuta av sommaren.
Jag visste väl det.

Inga kommentarer: