måndag 4 februari 2008

Extreme make over i faggorna

På tunnelbanan i morse, medan jag bläddrade i tidningen och försökte acceptera att det var morgon, kunde jag inte låta bli att störa mig lite extra på mina medpassagerare. Fast efter ett tag blev jag fascinerad. En av dem, en brud i min ålder eller kanske lite yngre, hade nämligen med sig heeela sminkboxen på tuben.

Först tog hon fram sitt puder, som var sånt där kräm och puder i ett. Sedan målade hon ögonfransarna i säkert fem minuter. Otroooligt noggrant. Sedan var det rouge och till sist lite gloss. Håret var för övrigt lite lätt fuktigt, lockat och doftade himmelskt gott.

Jag kunde inte sluta studera den här lilla älvliknande varelsen som, helt ostörd av måndagsångest och sura miner, satt och fixade sig i godan ro.

Kontemplerade över min egen morgontoalett (hm, sätt upp smutsigt hår, linser, HA, skulle inte tro det, smink, nja lite för att täcka över det värsta). Och började tänka lite på hur jag ser ut till vardags egentligen.

Speciellt eftersom de kollegor jag mötte när jag var ute och svirade i lördags tydligen fick en sådan chock över hur jag såg ut då att de skickade sms för att påpeka hur otroligt SNYGG jag var då. Lite överraskande tydligen...hmm..

I morgon är det jag som går upp tidigt och ANSTRÄNGER mig.

Inga kommentarer: