måndag 18 februari 2008

Jag- ett föredöme

Åh, jag kan inte få nog av Pacific! Deras fina surfromansiga låtar är så bra att jag blir helt tårögd och nu går de på repeat. Har skärmat av mig i ett litet melodiskt electrouniversum och myser mig bort från kvällsreportervardagen.

Har för övrigt tagit klivet in i 2000-talet på allvar idag och KÖPT mina första låtar på I-tunes. Kändes högtidligt och lagligt och fint. Upphovsrätten mina vänner, är till för att respekteras. Basta.

Ok, jag ÄR en hycklare i Lost-sammanhang. Men inte annars. (Fy fan vad bra det är just nu by the way!!! Min bästa tv-seriekompis David T här på jobbet förstår vad jag menar. De här flash forward-scenerna de pysslar med, jag blir galen!).

Så vad slog jag då till på denna dag när jag var i shoppartagen?
1 st Motorpsycho. Låten "B.S" har jag fruktansvärt fina, något suddiga, minnen till.
1 st Yelle. Hon verkar så cool.
1 st Erasure. "I love to hate you". Har jag inte hört på säkert 15 år. Den är sådär.

27 kronor kostade kalaset.
Klart värt.

Inga kommentarer: