onsdag 27 februari 2008

Byta datum 300 gånger- check

Gahh!
Öppnade precis min försummade privata mailbox och kände pulsen börja slå snabbare, kallsvetten rinna och det där embryot till huvudvärk slå rot ordentligt. Blev rädd och stängde ner den direkt.
Där låg nämligen 13 mail från diverse ganska avlägsna kvinnor. På agendan- möhippeorganisering.

Fick en kraftig flashback till senaste gången jag var involverad i en dylik tillställning. Då var jag en glad novis på området, som glatt slängde mig in i möhippans käftar, som slog igen med en öronbedövande smäll. Typ fem veckor senare kunde jag kravla mig ur, mör som ett lamm. Sönderplanerad, genomförandetrasig och darrig av kompromissande. Dessutom slutade bröllopet i skilsmässa knappt ett år senare. Hå hå, ja ja.

Svor på att aldrig förvänta mig mer än en hämtpizza och ett sexpack folköl på en filt i Vasaparken om jag någonsin skulle få för mig något så knasigt som att gifta mig.


Och nu är jag plötsligt här igen.
De väntar på mig nu.
Mailen. Som vill organisera, fixa och dona. Bråka om idéer och budget och datum och vad den blivande bruden egentligen gillar.
Burr.

Inga kommentarer: