fredag 17 april 2009

Rullar fram som en fet anka

Var hos barnmorskan igen i morse. Började nästan grina när jag hoppade upp på vågen. Övervägde att ljuga för henne men insåg till slut det orimliga i det upplägget.

Jag väger alltså MYCKET. Bara två kilo mindre än min kille. Inte en bra känsla- trust me.

Firade denna insikt med att köpa en muffins på 7-eleven, som jag hetsåt under stor ångest.

Alltså, jag tror att bebisen måste komma snart, annars kommer jag att utveckla någon konstig slags ätstörning.

2 kommentarer:

Tess sa...

Se det så här: Du väger två kilo mindre än din kille - men är gravid.
Jag väger två kilo mindre än min kille - och är inte gravid.
Känns det inte lite bättre nu?

Anonym sa...

Ha ha, jo lite. Fast min kurva är på intet vis på väg att plana ut, tvärtom, det är ju nu, sista veckorna som fetman sätter in på allvar...
/Mirre